Program


ZenePlusz 2022-23 / 1 - Dvořák: Stabat Mater
2

ZenePlusz 2022-23 / 1 - Dvořák: Stabat Mater

MŰSOR:
Dvořák: Stabat mater

ELŐADÓK:
Miksch Adrienn – szoprán
Schöck Atala – mezzoszoprán
Brickner Szabolcs – tenor
Cser Krisztián – basszus
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
Vezényel: Hollerung Gábor

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. október 1. szombat, 19:30

Dvořák Stabat Matere a szerző egyik legjelentősebb alkotása, egyúttal a romantikus oratóriumrepertoár különleges, sok szempontból egyedülálló kompozíciója.

A zenetörténészek általában gyermeke elvesztéséhez kötik a darab megírását, ráadásul a mű komponálása közben további két gyermekét veszítette el. A Stabat Mater azért is tekinthető a keresztény kultúra egyik kiemelkedő alkotásának, mert a végtelen fájdalom mellett végül az életbe vetett hit fogalmazódik meg benne. Különleges értéke a darabnak, hogy a rendkívüli érzelmi mélységek mellett is mindig fegyelmezett és világos keretű tételekbe rendeződik, melyek felépítésükben, dramaturgiájukban, egymáshoz való viszonyukban a fájdalomnak hihetetlenül sok arcát jelenítik meg. A nyitó- és zárótétel kerete a műnek. A nyitótétel genezis típusú zene, amelyet értelmezhetünk a fájdalom születéseként. A zárótétel kezdete az első tétel repríze. A további tételek között legtöbbször indulókarakterű, jellegű tételek fordulnak elő: az Eia Mater gyászinduló, a férfikarra és tenorszólóra írt Fac me vere szinte harcias induló, és a darab egyik legszebb tétele, az altszólóra komponált ária, az Inflammatus et accensus monoton, egy helyben járást kifejező indulózene. A darab első felét lezáró kórustétel, a Tui nati igazi ringató. Természetesen Dvořák sem tudta kivonni magát az olasz operai hatás alól. A Quis est homo tétel jellegzetes operakvartett különböző zenei anyagok ütköztetésével. Hasonlóan operai pillanat a basszus szólista kétségbeesett, fájdalmas áriája, mintegy a színfalak mögött megszólaló égi kórussal. A Stabat Mater előadását a témához kapcsolódó képzőművészeti alkotások, illetve a szöveg kivetítésével tesszük teljessé.

 

Ajánlatunk


Évről évre az ország minden tájáról, sőt határainkon túlról is több száz kórusénekes gyűlik össze, hogy több hónapos felkészülést és egy intenzív kórushétvégét követően a zeneirodalom legjelentősebb alkotásait szólaltassák meg Hollerung Gábor vezetésével. A kezdeményezést az éneklés iránti szenvedély vezérli, amely olyan fontos szerepet tölt be az amatőr kórusok életében, hogy még a pandémia alatt is meg tudott valósulni. Idén Händel Izrael Egyiptomban című nagyszabású oratóriuma kerül terítékre.

Webber: Requiem Bernstein: Szimfonikus táncok a West Side Storyból Közreműködik: Sáfár Orsolya - szoprán László Boldizsár - tenor Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó) Budafoki Dohnányi Zenekar Vezényel: Guido Mancusi

Előad és vezényel: Hollerung Gábor Műsor: Richard Strauss: Imígyen szóla Zarathustra

Ajánló


Budafoki Dohnányi Zenekar Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) vezényel: Guido Mancusi

Szekeres Adrien és László Boldizsár szimfonikus dal-estje

MŰSOR: Fekete Gyula: Cupido-symphony Nino Rota:  Rómeó és Júlia - részletek Csajkovszkij: Rómeó és Júlia nyitányfantázia Prokofjev:  Rómeó és Júlia…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!