Podujatie

Rossini: Petite messe solennelle (Kis mise)
Zemlényi Eszter - szoprán
Balogh Eszter - alt
Szerekován János - tenor
Kósa Lőrinc - basszus
Szüts Apor - zongora
Király Ádám - harmónium
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
vezényel: Hollerung Gábor
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 01. december 2022, 19:00
Gioacchino Rossini nevéről ma mindenkinek a Sevillai borbély jut eszébe. Pedig a 19. század első negyedének legünnepeltebb operaszerzője írt más műfajú darabokat is, és legjelentősebb művei között két egyházi kompozíciót is találunk: a Stabat matert és a Petite messe solennelle-t (Kis ünnepi misét). Ez utóbbi a zeneszerző pályájának utolsó alkotókorszakában, 1863–64-ben keletkezett, akkor, amikor a testi és lelki betegség évtizedei után, Párizsban „újjászületve” egészségi állapota drámaian javult, híres humorérzéke is visszatért, és újra komponálni kezdett. A misét egy baráti köréhez tartozó házaspár házikápolnájának felszentelésére ajánlotta. Ez magyarázza a szokatlanul kis létszámú előadó-apparátust, amely az eredeti verzióban csak egy 12 tagú kórusból, a kórusból kiváló négy szólistából, valamint két zongorából és egy harmóniumból áll. Mai hangversenyünkön, nagyobb létszámú kórussal, egy zongora és egy harmónium kíséretével hangzik el a mű.
A mise címében foglalt „kis” jelző csak az eredeti előadó-apparátusra vonatkozhat, hiszen a 14 tételből álló, több mint 80 perces mű minden, csak nem kicsi. Rossini a mise állandó részein túl, Preludio religioso címmel megkomponálta a felajánlási zenét, egy tisztán hangszeres tételt is, s később még az O salutaris hostia himnuszt is beillesztette a Sanctus–Benedictus és az Agnus Dei közé. A mise zenéjében többféle stílus él együtt: a gyakran kimondottan operai hangvételű áriák mellett Palestrina korát idézi a „Christe eleison” kórus, s a barokkos polifónia, a „stile antico” ragyogó példája a Gloria illetve a Credo tömb végén felhangzó két kórusfúga.
A zeneszerző a rá jellemző szarkasztikus humorral „öregkorom utolsó halálos bűnének”-nek nevezte miséjét, és a mű eredeti kéziratába nem csak a grófnénak, hanem Istennek szóló ajánlást is írt: „Istenem! Itt van ez a szegény kis mise. Vajon megszentelt zenét vagy elátkozott zenét írtam? Tudod jól, hogy vígoperák komponálására születtem! Egy kevés tudás, egy kis szív, ez minden. Légy áldott, és adj nekem helyet a Paradicsomban. G. Rossini. Passy 1863.”
Naša ponuka
Smetana: March for the Shakespeare Festival Sosztakovics: Hamlet Suite Bernstein: West Side Story Symphonic Dances Mendelssohn: Szentivánéji álom – Scherzo, Notturno, Ruppeltanz Verdi: Macbeth – nyitány, valcer Verdi: Falstaff – finale Korngold: Sok hűhó semmiért – Suite Budafoki Dohnányi Zenekar Vezényel: Hollerung Gábor
Bach: Sei gegrüßet, Jesu gütig BWV 768 Bach: Bist du bei mir BWV 508 Händel: Let the Bright Seraphim Vivaldi: B-dúr oboa-hegedű kettősverseny Philipp Glass: Company (String Quartet No.2.) Kakhidze: Gratulálok! (ősbemutató)
Rossini: Stabat Mater Saint-Saëns: Orgonaszimfónia Balga Gabriella – szoprán Vörös Szilvia – mezzoszoprán Ódor Botond – tenor Cser Krisztián – basszus Tabajdi Ádám – orgona Budafoki Dohnányi Zenekar Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó) Vezényel: Hollerung Gábor
Tipy
Trüffel Kvartett Bánhegyi Tünde – hegedű Lajhó Barbara – hegedű Kusz Viktória – brácsa Kószás Ágnes – cselló
BDZ-nap - Megérthető zene 2025-26/1. – A haza szépsége - Budafoki Dohnányi Zenekar Szép
ZeneakadémiaSmetana: Hazám (részletek) – Moldva – Blaník
Újévi koncert Budafoki Dohnányi Zenekar Vezényel: Hollerung Gábor
Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.